این مرکز از سال  1388 فعالیت خود را آغازنمود و تا این لحظه فعالیت

خود رابا کارگاه های (فرهنگی-ادبی-هنری) ادامه داده است*

*در حال حاظر این مجموعه دارای  9612 جلد کتاب  می باشد

خدمات مرکز : کارگاه های هنری ویژه گروه های سنی 6 تا 17 سال

اجرای فعالیت های فرهنگی ویژه اعضای حقیقی و مجازی*

*برگزاری کار گاه های تخصصی و فعالیت های فرهنگی و هنری و ادبی

*بخش های مرکز : کتابخانه کودک و نوجوان ، سالن آمفی تاتر

/امکانات ویژه مرکز : سالن مطالعه کودک و نوجوان / سالن آمفی تاتر

* کارگاه هنری

*امکانات کارگاهی : 3 کارگاه هنری

*خدمات فراگیر : ندارد

روز و ساعات فعالیت : مرکز در شیفت صبح 8 الی 13 روزهای زوج دختر و روزهای فرد پسر*

*پرسنل : 2 مربی فرهنگی /2 مربی هنری /1 مربی ادبی/ 1 نفر خدمات

شرایط عضویت : داشتن حد اقل 6 سال تا 17 سال و پرداخت شهریه 12000

تومان برای عضویت در مرکز حقیقی*

*نشانی : اهواز - بهارستان - بیست متری دوم - نبش نیایش دو -

کانون پرورش فکری شماره 5 اهواز

تلفن : 33724847

مسئول مرکز : فرح راضی حویزه

 

اخبار مرکز:

 

  • 1400/03/02 - 10:42
  • تعداد بازدید: 5669
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری سیزدهمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان صبا مراکز کانون اهواز

سیزدهمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان صبا مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کلان‌شهر اهواز مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، سیزدهمین نشست مجازی انجمن نویسندگان نوجوان صبا با موضوع نقد و بررسی آثار داستانی نوجوانان،با حضور سمیرا قیومی نویسنده، منتقد ادبی و پژوهشگر، مدیر کل کانون استان خوزستان، معاونت فرهنگی، کارشناسان  و مربیان واحد آفرینش‌های ادبی کانون استان و  اعضای مراکز کانون شهرستان اهواز، در صفحه مجازی این انجمن تشکیل شد.

سمیرا قیومی نویسنده، منتقد ادبی و پژوهشگر،در این نشست گفت: در اکثر داستان‌ها طرح کلی را می توان در یک جمله خلاصه کرد.این جمله می‌تواند سوژه یا فکر اولیه نام بگیرد. یک نویسنده بعد از مشخص کردن  فکر و طرح اولیه باید به بررسی قابلیت آن  برای داستان شدن بپردازد.

او با اشاره به این‌که سوژه باید جذاب و قابل گسترش باشد افزود: طرح کلی باید قابلیت به کمال مطلوب رساندن  مشخصه‌هایی مانند عدم تعادل یا  تعلیق در داستان را دارا باشد.

وی تاکید کرد: طرح یک خطی یا یک جمله‌ی اصلی داستان، ظواهر و آرایش زبانی و چاشنی‌های مختلف را کنار می‌زند و اصل داستان را بیرون کشیده و به منتقد برای نقد داستان کمک می‌کند.

 این نویسنده و منتقد ادبی در بخش دیگری از سخنان  خود به مبحث زبان در داستان پرداخت و بیان کرد: زبان داستان باید ساده و روان باشد، به‌گونه‌ای که خواننده درگیر محتوای داستان شده و افکار خویش را معطوفِ کشف تصویرسازی‌های شاعرانه نسازد.

نویسنده‌ی کتاب " لولو آلبالو " در ادامه ایجاد جذابیت، کشش و نوآوری در داستان را ضروری دانست و توضیح داد: می‌توانیم  پیش‌فرض‌های داستان را  تغییر دهیم و مخاطب را با خویش همراه سازیم.

مربی باسابقه‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در پایان به داستان نویسان نوجوان توصیه کرد که از نقد و بررسی آثارشان استقبال کنند و تاکید کرد: اگر داستانی مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد به این معنی است که اثر هنوز زنده است.

بر اساس این گزارش، فاطمه نصیری راسفندی، سارا دین‌پرست و ستایش سرکهکی از جمله اعضای نوجوان کانون خوزستان بودند که به اشتراک‌گذاری و خوانش داستان‌های خویش در این نشست  پرداختند.

این رویداد ادبی با سرپرستی فاطمه رشیدی و با نقد و بررسی کامل و دقیق آثار اعضا به‌کار خود پایان داد.

 

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت